Haiti: Directeur/ Directrice de la Cellule de Recrutement, Promotion et Avancement lOffice de Management et des Ressources Humaines- Port-au-Prince, Hati

Organization: Management Systems International
Country: Haiti
Closing date: 04 Apr 2016

Directeur/ Directrice de la Cellule de Recrutement, Promotion et Avancement à l’Office de

Management et des Ressources Humaines – Port-au-Prince, Haïti

Profil d’Entreprise:

Management Systems International est une entreprise de développement international basée à Washington DC avec plus de 35 ans de contribution aux résultats dans le monde de développement. Nous travaillons dans des environnements difficiles tels que le Pakistan, l’Afghanistan, le Sud Soudan et l’Iraq. MSI emploie plus de 800 experts dans les domaines de la gestion publique, du suivi et évaluation, de la gouvernance et l’anti-corruption à travers le monde entier. Pour plus d’informations sur MSI, veuillez consulter notre site web à www.msiworldwide.com. MSI est récemment devenu une entreprise de Tetra Tech.

Le Centre de Formation et d’Encadrement Technique (CFET) est une firme privée spécialisée en Gestion et Développement des Ressources Humaines fondée le 1er Octobre 1988. CFET a pour mission de contribuer à l’amélioration de la performance des travailleurs et de faciliter l’accès à des professionnels talentueux dont les compétences répondent aux besoins et aux codes d’éthique professionnelle.
CFET en partenariat avec Management Systems International (MSI) gère le programme KONEKTE de l’USAID afin de donner une Assistance Technique au Gouvernement Haïtien.

Résumé du Projet:

Lancé par USAID en novembre 2012, KONEKTE (KONesans E Konpetans TEknik) est un programme de trois ans conçu pour assister le gouvernement Haïti à augmenter les capacités au sein des ministères haïtiens en identifiant et plaçant des conseillers expérimentés aux postes clés. KONEKTE est un partenariat entre une firme haïtienne de ressources humaines et développement, Centre de Formation et d’Encadrement Technique (CFET), USAID et le Gouvernement d’Haïti (GOH) qui vise à renforcer les capacités locales pour créer une Haïti plus stable et viable. Le partenaire principale de KONEKTE au sein du GOH est l’Office de Management et des Ressources Humaines (OMRH). KONEKTE travaille en étroite collaboration avec l’OMRH pour identifier des conseillers de haut niveau à travers un processus de recrutement transparent et compétitif qui accorde la priorité aux compétences spécialisées des Haïtiens et de la diaspora haïtienne. Chaque Conseiller est placé dans un Ministère pour combler un écart de compétence. De plus, en accord avec les objectifs de l’initiative ” USAID Forward », KONEKTE renforce la capacité de l’OMRH pour pouvoir assurer la pérennité des acquis de KONEKETE quand le programme arrive à sa fin.

Description du Poste: L’Office de Management et des Ressources Humaines (OMRH) avec l’appui technique de KONEKTE, un programme financé par l’USAID, recherche pour emploi immédiat un Directeur de la Cellule Recrutement, Promotion et Avancement pour son bureau. Sous l’autorité du Coordonnateur de la Fonction Publique, le titulaire de ce poste est chargé de veiller a l’application du statut général de la Fonction Publique en matière de recrutement, de promotion et d’avancement ainsi que les procédures de gestion y afférentes.

A noter: Le poste est local. Seuls les candidats ayant la citoyenneté haïtienne sont admissibles; les femmes sont fortement encouragées à postuler.**

*USAID/Haïti a le droit d’annuler ce poste à tout moment**

Date d’Echéance: 18 mars 2016

Lieu et Durée du Poste: Le poste aura une durée de 12 mois et le/ la candidat (e) sera placé (e) à l’Office de Management et des Ressources Humaines (OMRH).

Responsabilités:

  • Planifier de concert avec les Directeurs et Chefs de service des Ressources Humaines, La dotation des institutions gérant le personnel de la Fonction Publique en Ressources Humaines.
  • Élaborer un cadre de gestion prévisionnel des effectifs de la Fonction Publique.
  • Élaborer, proposer et mettre en œuvre les mesures règlementaires, les mécanismes, les méthodes et les techniques de recrutement, de promotion et d’avancement dans la Fonction Publique.
  • Planifier de concert avec les Directeurs et chefs de RH les concours de recrutement et assurer leur gestion.
  • S’assurer de la fiabilité des actes de gestions relatifs au recrutement, à la promotion et l’avancement dans la Fonction Publique, veiller à leur conformité avec la constitution, le Statut General de la Fonction Publique, les Statuts Particuliers, la loi de finances et les procédures en vigueur et assurer leur suivi auprès des Directeurs et chef de Service des Ressources Humaines.
  • Procéder a la nomenclature, la description et à la classification des emplois et à la description des profils de compétences y afférents.
  • Veiller à la saisie dans le fichier central et les fichiers périphériques les informations découlant des actes de gestion relatifs au recrutement, à la promotion et à l’avancement.
  • Produire un rapport sur une base régulière sur les dossiers
  • Exécuter toutes autres tâches connexes.

Le poste est ouvert à toute personne de nationalité haïtienne répondant aux profils, ci-après:

  1. Qualifications et compétences techniques: Licence en sciences Administratives/ Sciences Juridiques/ Gestion des Ressources Humaines : Avoir une formation en Gestion des Ressources humaines. Très bonne connaissance du code du travail, des lois et des règlements régissant le fonctionnement du personnel public. Bonne maitrise des procédures, des méthodes, techniques et des outils en matière de gestion des ressources humaines. Une bonne connaissance des missions et attributions des différents ministères et autres organismes publics haïtiens et des procédures de la reforme dans la fonction publique sont des atouts. Connaissance en psychologie du travail (motivation, engagement, etc..) est un plus.
  2. Expérience spécifique: Avoir au moins cinq (5) ans d’expérience professionnelle dans un poste de responsabilité administrative dont un minimum de deux (2) ans dans le recrutement des ressources humaines. Expérience dans la gestion, planification, dotation des ressources humaines et organisation de concours dans la fonction publique.
  3. Compétences personnelles: Excellent capacité en relation interpersonnelle. Sens de créativité, esprit d’initiative, autonomie, rigueur, sens des responsabilités, respect de l’horaire de travail, sens de discrétion ; sont des qualités requises pour le présent poste; Éthique professionnelle, intégrité et aptitude à travailler sur des dossiers requérant le secret professionnel; Motivation à travailler pour le Service Public. Capacité d’innovation et de négociation avec des entités étatiques. Capacité à travailler avec d’autres experts. Capacité à travailler en équipe pluridisciplinaire et sous pression.
  4. Compétences en informatique: Maitrise de la Suite Office et autres logiciels bureautiques de base. Excellente capacité à présenter des formations et des présentations.
  5. Compétences linguistiques: Excellente maitrise du français écrit et parlé. Bonne connaissance du créole.

L’offre salariale sera selon la grille de salaire utilisée dans la fonction publique haïtienne.

Pour postuler, prière de vous rendre sur notre site web: www.konekteprogram.org/fr/offres-demploi

Seuls les candidats sélectionnés pour une entrevue seront contactés.

Director of the Recruitment, Promotion and Advancement Unit in the

Office of Management and Human Resources, Port-au-Prince, Haiti

Organizational Profile:

MSI is a Washington, DC metro area international development firm with a 35-year history of delivering development results across the world. We operate in some of the most challenging political and economic climates in the world, including Pakistan, Afghanistan, South Sudan and Iraq. MSI currently employs 800 development experts in the fields of public sector management, monitoring and evaluation, governance and anti-corruption. For more information on MSI, please visit our website at www.msiworldwide.com. MSI has recently become a Tetra Tech Company.

Founded on October 1st, 1988, the Centre de Formation et d’Encadrement Technique (CFET) is a private Haitian firm specializing in Management and Human Resources Development. CFET’s mission is to contribute to improved worker performance and to facilitate access to talented professionals whose skills match the needs and professional ethical codes of clients. CFET, in partnership with Management Systems International (MSI) manages the USAID KONEKTE program in order to provide technical support to the Government of Haiti.
**
Project Summary: **

Launched by USAID in November 2012, KONEKTE (KONesans E Konpetans TEknik) is a program designed to assist the Government of Haiti (GOH) with increasing capacity within Haitian ministries by identifying and placing experienced advisors in key positions. KONEKTE is a partnership between a Haitian firm (Centre de Formation et d’Encadrement Technique (CFET)), USAID, and the GOH which aims to build local capacity to create a more stable and viable Haiti. KONEKTE’s main partner within the GOH is the Office of Management and Human Resources (OMRH). KONEKTE works closely with the OMRH to identify high-level advisors through a transparent and competitive recruitment process that prioritizes the expertise of Haitians and the Haitian diaspora. Each Advisor is placed in a department to bridge a competence gap. In addition, consistent with the objectives of the USAID Forward initiative, KONEKTE strengthens the OMRH’s ability to ensure the sustainability of the program’s achievements.

Position Summary:

The Office of Management and Human Resources (OMRH), with the technical support of KONEKTE, a program financed by USAID, is searching for a Director of the Recruitment, Promotion and Advancement Unit for immediate employment. Under the authority of the Coordinator of Public Service, the Director will be responsible for ensuring the application of the General Statute for the civil service in recruitment, promotion and advancement as well as the management of related procedures.

Note: The position is local. Only candidates who have Haitian citizenship are eligible; women are strongly encouraged to apply. **

* USAID / Haiti has the right to cancel this position at any time **

Closing Date: March 18, 2016

Position Location and Duration: This position will last for 12 months and the candidate will be placed in the Office of Management and Human Resources (OMRH).

Responsibilities:

  • Work with the Directors and Heads of the Human Resources Department to plan the staffing of institutions and managing the staff of the Civil Services and Human Resources.
  • Develop a projected staffing management framework for the Civil Service workforce.
  • Develop, propose and implement regulatory measures, mechanisms, methods and techniques of recruitment, promotion and advancement in the Civil Service.
  • Work together with the Directors and Heads of HR to plan competitive recruitment processes and their management.
  • Ensure the reliability of management actions relating to the recruitment, promotion and advancement in the civil service, ensuring their compliance with the Constitution, the General Statue of the Civil Service, the individual articles, the laws of finance and procedures as well as follow up with the Directors and Heads of HR.
  • Create profiles with the classification, description and required skills for jobs.
  • Ensure input into central and departmental files after management decisions on recruitment, promotion and advancement.
  • Produce regular reports based on records.
  • Perform other related tasks.

This position is open to all persons of Haitian nationality meeting the below requirements:

  1. Qualifications and Expertise: Degree in Administrative Sciences/ Legal Sciences/ Human Resource management. Have Human Resource Management Training. Very good knowledge of the Labor Code, laws and regulations governing the operation of public personnel. Mastery of procedures, methods, techniques and human resources management tools. A good understanding of the tasks and responsibilities of the various ministries and Haitian public bodies and the procedures of reform in Civil Service are assets. Understanding of labor psychology (motivation, commitment, etc.) is a plus.
  2. Specific Experience: Have at least five (5) years of professional experience in an administrative position with a minimum of two (2) years in human resources recruitment. Experience with management, planning, allocation of human resources and organization of competitive hiring processes in the civil service.
  3. Personal Skills: Excellent interpersonal skills. Sense of creativity, initiative, self-discipline, responsibility, respect for the work schedule, and professional discretion. Possess the qualifications for this position. Strong professional ethics, integrity and ability to work on files requiring professional secrecy. Motivation to work for the Civil Service. Innovation and negotiating capacity with state entities. Ability to work with other experts. Ability to work in multi-disciplinary teams and under pressure.
  4. Computer Skills: Mastery of Office Suite and other base office software. Excellent ability to provide training and presentations.
  5. Language Skills: Fluency in written and spoken French. Strong knowledge of Creole.

To apply, please visit our website: www.konekteprogram.org/fr/offres-demploi
Only candidates selected for an interview will be contacted

PI93047512
Apply Here

How to apply:

Apply Here:http://www.Click2apply.net/k34ws4n7ks

Read more here:: ReliefWeb